Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Fresce si iconografie

Frescele si iconografie

Profesorul său fost înainte de toate Gheorghe Vânatoru, sub îndrumarea căruia nu numai că și-a desăvârșit studiile, dar a dobândit și experiență directă în pictura fresce și restaurări, deoarece îl însoțește adesea în provincie și pentru realizare saurestaurare opere monumentale. Datorită pregătirii pe care a primit-o în timpul studiilor sale de la acest mare maestru, Constantin Udroiu  stăpâneste, de asemenea, tehnica antică a picturii “in fresco”, care necesită o execuție imediată și o tusa de pensulă decisivă, tehnică care este acum un Amintiri îndepărtată. În acest fel, el a creat numeroase fresce, unele dintre ele monumentale, datorită cărora numele său rămâne indisolubil legat de rejunile în care le-a creat. Cele mai importante, chiar și datorită dimensiunilor lor mai mari, sunt:

1976-1977, Festa del Maggio, 180 m.p. pe fațada municipiului Accettura (Matera), localitate din Parcul Dolomiților Lucanieni. Orașul este renumit pentru obiceiul străvechi pentru care în fiecare an, între Duminica Rusaliilor și marțea următoare, mai mulțe perechi de Boi tragcel mai înalt copac (laur) din pădurea din jur și apoi îl ridică în piața satului. În 1984, Accettura i-a conferit cetățenia de onoare pentru această lucrare.

1990, Ultima cină și cina în Emmaus, Seminario Nuovo di Benevento, lucrări inaugurate și binecuvântate de Ioan Paul al II-lea. Ulterior, mulțumindu-i lui C.U. pentru că a împodobit noul Seminar Arhiepiscopal cu cele două fresce impunătoare, realizate după canoanele tradiționale ale iconografiei bizantine, Arhiepiscopul de Benevento, Monseniorul Serafino Sprovieri, subliniază  că Părinte Ioan Paul al II-lea personal a admirat și a lăudat patosul său intensde inspirațieetichetă.

Dimensiune mai mică (selecție):

1981, San Bernardino e la cultura, 1985; Sf. Bernardin și Anul Sfânt, Bernalda (Matera)

1987, Nașterea Domnului China cea de taină; Adormirea Maicii Domnului în Biserica Sf. Petru (Vitulano, Benevento):

1990, Paesaggio abruzzese, în Scuderia del Palazzo Ducale, Paganica (L’Aquila)

1992-’93, Ciclo di S. Preot în mănăstirea franciscană din Airola (Benevento)

1993, Via Crucis, 15 sanctuare în mănăstirea Sf. Pasquale, Faicchio (Benevento)

1994, Camera muzicienilor, Villa Mastr acci, Paganica (L’Aquila)

Pe de altă parte, există un aspect deosebit și important înarta Constantin Udroiu. Este pictarea icoanelor, arta pe care o stăpânește încă din timpul studiilor și căreia i s-a dedicat cu pasiune și competență extraordinară de-a lungul vieții. Reprezentarea icoanelor este un domeniu în care, după este evident, autorul se eliberează de elementele artei bizantino – slave transformând natura statică a reprezentărilor antice într-o o plasticitate dinamică care este o expresie a contemporaneității sale. Dintre nenumăratele icoane realizate de  Constantin Udroiu în plus față de maiestuoasa Madonna Nikopeia, pe o panza rotundă de 140cm diametru (proprietate privată), următoarele sunt deosebit de remarcabile pentru amplasarea lor publică:

1983, Fecioara Patimilor, Luceafărul Dimineții Parrocchi, Roma (altar)

1985, Madonna della Pace, Sala della Giunta, Palazzo Margherita d’Austria, Communedell’Aquila (altar)

1985, Madona din Nazaret, Catedrala Basilica din Melfi (altar)

1995, Via Crucis – 15 icoane, Biserica Santa Maria degli Angeli, Pietrelcina (Benevento))

2002, Misterele Rozariului, 20 de icoane pentrualtarulFecioarei Iubirii, biserica parohială Santa Croce, Passo Corese (Rieti)

2015, Fecioara cutremurului, Centrul pastoral Sf. Iustin, Paganica (L’Aquila, altar)

Fresce si iconografie

Frescele monumentale si iconografia

Profesorul său fost înainte de toate Gheorghe Vânatoru, sub îndrumarea căruia nu numai că și-a desăvârșit studiile, dar a dobândit și experiență directă în pictura fresce și restaurări, deoarece îl însoțește adesea în provincie și pentru realizare saurestaurare opere monumentale. Datorită pregătirii pe care a primit-o în timpul studiilor sale de la acest mare maestru, Constantin Udroiu  stăpâneste, de asemenea, tehnica antică a picturii “in fresco”, care necesită o execuție imediată și o tusa de pensulă decisivă, tehnică care este acum un Amintiri îndepărtată. În acest fel, el a creat numeroase fresce, unele dintre ele monumentale, datorită cărora numele său rămâne indisolubil legat de rejunile în care le-a creat. Cele mai importante, chiar și datorită dimensiunilor lor mai mari, sunt:

1976-1977, Festa del Maggio, 180 m.p. pe fațada municipiului Accettura (Matera), localitate din Parcul Dolomiților Lucanieni. Orașul este renumit pentru obiceiul străvechi pentru care în fiecare an, între Duminica Rusaliilor și marțea următoare, mai mulțe perechi de Boi tragcel mai înalt copac (laur) din pădurea din jur și apoi îl ridică în piața satului. În 1984, Accettura i-a conferit cetățenia de onoare pentru această lucrare.

1990, Ultima cină și cina în Emmaus, Seminario Nuovo di Benevento, lucrări inaugurate și binecuvântate de Ioan Paul al II-lea. Ulterior, mulțumindu-i lui C.U. pentru că a împodobit noul Seminar Arhiepiscopal cu cele două fresce impunătoare, realizate după canoanele tradiționale ale iconografiei bizantine, Arhiepiscopul de Benevento, Monseniorul Serafino Sprovieri, subliniază  că Părinte Ioan Paul al II-lea personal a admirat și a lăudat patosul său intensde inspirațieetichetă.

Dimensiune mai mică (selecție):

1981, San Bernardino e la cultura, 1985; Sf. Bernardin și Anul Sfânt, Bernalda (Matera)

1987, Nașterea Domnului China cea de taină; Adormirea Maicii Domnului în Biserica Sf. Petru (Vitulano, Benevento):

1990, Paesaggio abruzzese, în Scuderia del Palazzo Ducale, Paganica (L’Aquila)

1992-’93, Ciclo di S. Preot în mănăstirea franciscană din Airola (Benevento)

1993, Via Crucis, 15 sanctuare în mănăstirea Sf. Pasquale, Faicchio (Benevento)

1994, Camera muzicienilor, Villa Mastr acci, Paganica (L’Aquila)

Pe de altă parte, există un aspect deosebit și important înarta Constantin Udroiu. Este pictarea icoanelor, arta pe care o stăpânește încă din timpul studiilor și căreia i s-a dedicat cu pasiune și competență extraordinară de-a lungul vieții. Reprezentarea icoanelor este un domeniu în care, după este evident, autorul se eliberează de elementele artei bizantino – slave transformând natura statică a reprezentărilor antice într-o o plasticitate dinamică care este o expresie a contemporaneității sale. Dintre nenumăratele icoane realizate de  Constantin Udroiu în plus față de maiestuoasa Madonna Nikopeia, pe o panza rotundă de 140cm diametru (proprietate privată), următoarele sunt deosebit de remarcabile pentru amplasarea lor publică:

1983, Fecioara Patimilor, Luceafărul Dimineții Parrocchi, Roma (altar)

1985, Madonna della Pace, Sala della Giunta, Palazzo Margherita d’Austria, Communedell’Aquila (altar)

1985, Madona din Nazaret, Catedrala Basilica din Melfi (altar)

1995, Via Crucis – 15 icoane, Biserica Santa Maria degli Angeli, Pietrelcina (Benevento))

2002, Misterele Rozariului, 20 de icoane pentrualtarul Fecioarei Iubirii, biserica parohială Santa Croce, Passo Corese (Rieti)

2015, Fecioara cutremurului, Centrul pastoral Sf. Iustin, Paganica (L’Aquila, altar)